MOT MITT BÄSTA JAG

Fortfarande viss kyla ute och varken snön eller isen på Vättern är riktigt redo att ge upp än men visst känns det att det är på gång! Solen värmer äntligen och i takt med att dagarna blir längre igen återkommer mitt sug efter träning utomhus. Gym i all ära och jag lyfter hellre skrot innomhus bland andra som gör samma sak än att lyfta gatustenar på Jönköpings gator och troligtvis känna mig obekväm..
 
Men löpbanden har snart gjort sitt för säsongen. Att det finns löpband är fantastiskt för alla dem (inklusive mig själv) som inte vill känna sig helt gröna på elljusspåren varje vår men snart flyttar jag ut! Jag har kämpat med dem hela vintern nu och visst har det blivit ett par mil springda på dem och visst är det enklare när man kan se på TV samtidigt men ändå, jag känner mig som en hamster i hjul..
 
Har som mål att efter sommaren kunna springa 10 kilometer under 50 minuter (åh ja drömmen skulle vara 45..) och har satt ihop ett program jag tror ska hjälpa mig på vägen. Det kommer bli 3 löp-pass i veckan varav 2 är distans och 1 är intervall och tro mig, jag kommer ha allra svårast för att motivera mig för intervallen men visst hundan ska det gå!
 
 
Någon som vill hänga på?
 
// LINNEA

Kommentarer
Postat av: Charlott

Du är grym!

2013-03-20 @ 11:45:22
URL: http://www.finest.se/charlottsvarld

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0