HUVUDSTADEN

 
Haft en riktig kvalitetshelg i Stockholm med J. Är inte där alls ofta så det är säkert 3-4 år sedan sist. I alla fall, under fredagskvällen besökte vi fantastiska restaurang Shvejts som är en liten fonduerestaurang mitt i centrala Vasastaden. Otroligt gott, alltså sådär riktigt riktigt otroligt gott. Om jag någon gång ska driva min egna restaurang ska det vara med samma anda och passion som fanns här.
 
 
Vi åt en köttfondue där vi kokade oxfilé, färska champinioner, broccoli och tomater i en kryddstark köttbuljong. Bara själva grejen att laga sin egen mat samtidigt som man äter den är halva nöjet. Ska du till Stockholm rekomenderar jag detta ställe. Du kommer få känslan av att sitta längst upp på en alptopp, och du kommer definitiv vara mätt när du går därifrån.
 
// LINNEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0