FRAMTIDEN

 
Och under tiden jag läser mer och mer, samtidigt som det går upp för mig hur bra denna utbildning passar mig, när jag förstår att allt jag lär mig nu kommer ligga till grund för min egen framtid och jag kan se något diffust ligga där framme, något ljust som jag längtar efter.
 
Jag förstår då, mer och mer, att jag hållt på att forma mitt liv sedan den dag jag klev in på min första arbetsplats. 15 år gammal och i köket på ett café. I flera år har jag motarbetat mig själv och sagt att mitt största intresse ska få hållas som en hobby och att jag större delen av mina vakna timmar ska göra något annat, något som inte kan förstöra det fina intresse jag har.
Men varför? Jag är nog en av få människor som faktiskt har chansen att arbeta med det som är min passion, som alltid varit mitt egna sätt att njuta av världen.
 
Jag älskar mat. Jag älskar att laga mat, jag älskar att baka mat. Jag älskar att få andra glada genom min mat och jag älskar att njuta av mat som andra lagt ner passion i att laga till mig. Jag älskar att testa recept, jag älskar att testa utan recept, jag älskar att göra om recept.
Jag älskar att gå i mataffärer för att se vad som kan sättas ihop, och jag älskar att se på program där andra människor sätter ihop mat. Till mästerverk.
 
Jag ser något diffust ligga där framme, något ljust som jag längtar efter. Vad är du och vad ska jag få ut av dig?

Kommentarer
Postat av: Frida

Go for it!! Vi vet att du kan. Du har det i dig!

2012-11-12 @ 14:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0