TACKSAMHETEN

Att kunna känna tacksamhet för människor som finns i ens närhet och saker som inträffar mitt i vardagen är i mitt tycke en av de egenskaper som kan ge mest glädje och lycka tillbaka, och få en som människa att växa i det som är alldeles precis runt omkring, i sig själv.


Innan jag flyttade iväg till Oslo tror jag att en av mina större brister var att jag glömde bort att visa tacksamhet, även om jag var det. Men under de månader jag bodde i en annan stad och annat land hann jag reflektera över värdet i det jag har här hemma och inse att det inte är en självklarhet. Genom att få distans till det som tidigare var min vardag kunde jag se hur bra den var.


Så en dag i början av september förra året satte jag mig ner för att faktiskt visa de vänner som tidigare varit min självklarhet hur mycket de betyder för mig och att jag känner en stor tacksamhet över att just de finns i mitt liv. Ett litet brev där jag skrev om var och en av de och varför jag är stolt över dem. Och det går nästan inte tro vad jag fick tillbaka. Så mycket glädje och lycka från var och en av dem att jag än idag går tillbaka och läser deras svar, och känner lycka rakt igenom mig.


Och jag kan inte säga något mer än att för mig har det gett så mycket tillbaka genom att visa min tacksamhet till det som tidigare bara var min självklarhet.







// LINNEA


Kommentarer
Postat av: Jennyfer

Du ar bast Linnea! <3

2012-05-09 @ 09:26:52
Postat av: charlott

Jag gick in och läste det du skrivit på facebook, igen det är verkligen så fint! Och ja alla brudar i vårt gäng är verkligen supertjejer! Tänk vad mycket vi åstadkommer allihopa. Och bara på den "korta" tiden har det hänt hur mycket som helst =)

2012-05-10 @ 18:34:29
URL: http://blogg.amelia.se/charlottpettersson/
Postat av: Ellinor

Det mailet var så himla fint Linnea!

2012-05-10 @ 19:47:01
URL: http://ellinorpalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0