HÄR ÄR JAG

På sista tiden har jag förstått en sak, på riktigt. En självklarhet egentligen, men trots det så långt bort från verkligheten i många fall.


J A G     Ä R      L Y C K L I G !


Det är en skön känsla, att kunna sitta ner en stund och känna att hela skallen brottas med vilken tanke som ska tänkas, men att det i slutänden inte spelar så stor roll vilken det blir för att samtliga handlar om att jag är nöjd med mitt liv och med mig själv.


Kanske låter det alldeles för självuppblåst och kaxigt och inte alls som en självklarhet i dagens samhälle. Men ingen gör dig lyckligare än just du själv och ingen kan vara mer nöjd över dig som du själv. Jag är bara 21 år men har slagits av det faktum att jag inte har tid att vara missnöjd med livet.


Kommande dagar ska jag försöka skriva om vad det är jag insett hos mig och hur det är för mig att välja mitt eget liv utifrån de förutsättningar jag har och på så sätt känna mig tillfreds och lycklig. Jag är ingen legitimerad läkare eller coach av något slag, jag är bara jag; Linnea, som insett att jag har möjligheten att vara lycklig om jag själv vill!


 



// LINNEA





Kommentarer
Postat av: Challis

Faktum är att man inte behöver vara någon läkare med hög utbildning eller någon livscoach. Med att "bara" vara Linnea, dej själv alltså så har du kommit långt. Mycket längre än en utbildning någonsin kommer ta dej! <3

2012-05-02 @ 14:20:03
URL: http://blogg.amelia.se/charlottpettersson/
Postat av: F

Kloka ord från en klok kvinna! :)

2012-05-02 @ 19:59:36
Postat av: Anna

lycklig fina ord av min finaste syster. Du är en förebild Linnea! Älskar dej!

2012-05-02 @ 23:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0