TRÄNINGEN

För mig är det otroligt svårt att bara sitta still, rent ut sagt tycker jag det är tråkigt. Därför är jag till exempel värdelös på att se en film, det leder i 99% av gångerna till att jag somnar.

Någonting jag däremot uppskattar och som är viktigt för mig är att vara ute och aktivera mig. Den senaste tiden har jag kunnat se ett tydligt mönster mellan mitt humör och mängden aktivitet jag fått (eller gett mig själv). Under de perioder jag prioriterat andra saker framför motion och frisk luft har mitt humör och min egna psykiska hälsa sjunkit drastiskt, medan den ligger på topp när jag tar hand om mig själv.
Det är en sak som egentligen är ganska självklar när man tänker på den. Kroppen och människan är till för att röra på sig och det är en funktion man måste ta hand om.

Nu på våren och sommaren blir jag ofta en riktig ute-människa, och det har blivit ännu mer nu när jag faktiskt kan se att jag mår bra av det, jag och min kropp!


Är det fler än jag som känner samma sak?



Har slagit till på löparboken av Malin Ewerlöf, full med tips och m o t i v a t i o n !


//
LINNEA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0