MITT PROJEKT

Just nu håller jag på med ett projekt som för mig är otroligt roligt. Nere i våran stuga har det i flera flera år stått ett gammalt klaffbord längst in i ett förråd. För ett par veckor sen kom jag på hur vackert det är och vilken enorm potential bordet har. Med lite sandpapper, målarfärg och mycket vilja kommer man långt!


Ett riktigt gammalt klaffbord från sent 1800-tal. Väldigt slitet, tänk om man kunde få höra alla de historier som sagts runt detta bord..


Vad kan vara härligare än att stå ute och måla i den varma solen?


Gjutjärnsknoppar från Skeppshults gjuteri passade bra som lådhandtag. Den trevliga expiditen skruvade bort två grytknoppar när jag berättade vad jag skulle ha dem till, tack!


Ett nästan färdigt resultat. Nu saknas det en text uppe på bordytan bara, och så en härlig middag med fina vänner såklart :)


Texten är bara skissad än så länge, kommer bli ljusgrå. "Rik är den som var dag kan äta sig mätt". Tycker det är ett fint budskap på ett matbord.


Vet inte hur många timmar jag lagt på det här bordet. Har jag haft en ledig dag har jag genast åkt ner till stugan och slipat, putsat, målat och funderat på lösningar. Men sådanna här saker gör mig lycklig. Att få gå runt helt själv en dag och pyssla med någonting är otroligt givande för mig.


// LINNEA



Kommentarer
Postat av: Charlott

Så jäkla vackert! Jag önskar att jag kunde hitta något riktigt gammalt klaffbord någonstans! Ju äldre desto vackrare.

2012-05-30 @ 12:16:31
URL: http://blogg.amelia.se/charlottpettersson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0