VISDOMENS DAM

Jag ska säga en sak om vädret denna sommar, för det spelar egentligen ingen roll för min del.
 
Förra veckan hörde jag en kommentar jag tyckte om. Det var en tjej som beklagde sig lite över det trista vädret till en äldre dam, varpå damen svarade
"Jag har alldeles för mycket att vara lycklig över för att vara olycklig över det dåliga vädret."
Det tyckte jag var klokt resonerat.
 
Lägger man sin energi på att vara lycklig över det som är värdefullt för en får man ju inte plats med att samtidigt må dåligt över att det regnar.
 
 
En av de bästa efterrätter man kan tänka sig. Nybakad och fortfarande varm jordgubbspaj.
 
Skiva jordgubbar och lägg i en form. Blanda samman havregryn, vetemjöl, vaniljsocker, sirap, socker och smält smör till en deg (gör alltid på en höft så jag saknar exakta mått.) Degen ska vara fast men klibbig. Smula degen över jordgubbarna, grädda i 175 grader cirka 15 minuter.
 
// LINNEA
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Jag tror att hon är pensionär och inte sitter inlåst på ett kontor 11 månader!

2012-06-30 @ 14:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0