EN DEAL MED MIG SJÄLV


Jag är en riktig list-människa! Det motiverar mig att kunna pricka av saker som jag gjort, eller föra statistik och se resultat.

Just nu är det träningen jag listar. Det är roligt att se resultat, rundor och på vilket sätt jag tränat! Tidigare använde jag alltid jogg.se som är en riktigt bra hemsida för just träningsstatistik, men nu sitter jag så sällan vid datorn att jag inte uppdaterar där längre, men att ha denna lista upphängd på anslagstavlan är minst lika motiverande!

Dessutom har jag gjort en deal med mig själv. Jag har länge velat ha en kitchen-aid (en köksmaskin för bakning) och nu har jag kommit på hur jag ska "förtjäna" en. Varje gång jag springer eller cyklar över 15 km ger jag mig själv 100 kr. En kitchen-aid ligger på runt 5000 kr så jag är på god väg...




Varje veckorslut fyller jag dessutom i hur jag känt mig under veckan. Jag ser på mig själv att träning gör mig piggare och gladare, häftigt! En grön ruta målar jag dessutom om jag dragit på mig träningskläderna minst 3 gånger i veckan :)


Ja säga vad man vill om listor och statistik, men för mig fungerar det...


// LINNEA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0