MEXICO - TULUM (FORTFARANDE)

Haha vi kan inte riktigt lamna Tulum, inte idag och formodligen inte imorgon heller.
Just nu bor vi nere pa stranden, ca 2 kilometer fran sjalva centrum. En liten cabaña med fonster direkt mot det turkosa havet. Jag vet inte hur jag ska formulera mig for att den som inte varit har ska forsta hur vackert det ar, men lat mig saga att om man kommer till paradiset efter doden ar det nog har man hamnar :)
Vi har bara el mellan halv sju och nio pa kvallen, innan dess ar det tillrakligt ljust for att inte behova och efter far man tanda ljuset som finns pa nattygsbordet!
Sjalva cabañan ar en liten trakoja byggd med smala tradstammar sa att det glipar ett par centimerter mellan varje stam vilket gor att man inte behover ha ac eller flakt som annars ar ett maste har borta.
Och duschen! Vilken dusch! Det ar en rund liten cabaña helt byggd i tra (med halmtak) och sjalva duschmunstycket ar en stor stubbe som hanger i taket som det rinner vatten ur ner pa en stor snacka sa att vattnet fordelas precis som det gor i en vanlig dusch, ha man vill aldrig sluta :)
Idag gick vi en mil pa stranden (som vi fortfarande inte sett hela utav..) och satte oss under en palm och byggde en sandgubbe :) Ja vi tanker en massa pa er hemma och hoppas ni gjort manga snogubbar i kylan! Just varan kladde vi i bikini och satte tva kokosnotter som fotter, stiligt! Johan har dessutom agnat storre delen av dagen at at beratta om sin drom han hade inatt. Han dromde att han hade en liten lejonunge som var "saaaa sot och vi hade jatteroligt tillsammans och hans mamma var glad for att jag var sa snall mot honom och jag matade honom med hans favoritmat och hans pals var helt mjuk och vi alskade varandra jattemycket!" och sen var han tyst ett tag innan han fragade "tror du det ar olagligt att ha ett lejon som husdjur i Sverige?" :)
Har inne bor vi just nu och kommer formodligen aldrig vilja flytta igen, haha! Med ett stort fonster ut mot havet och egen privat strand :) Joda, vi klagar inte!


Nar jag skulle bestalla kokosnot sa kyparen att det skulle ta ett par minuter, de var tvungna att klattra upp i en palm och hugga ner en forst, narodlat och gott :)


Idag gick vi upp innan sex pa morgonen och hade champagnefrukost medan solen gick upp, helt otroligt :)  Och for er som undrar sa har vi INTE forlavat oss, men det hade passat bra att gora det ungefar sa har, senare...


Stranden i Tulum ar vacker och havet ar sa lagom varmt <3

// LINNEA

Kommentarer
Postat av: ida

åå jag vill med!!!

2012-02-22 @ 09:21:16
Postat av: Fader/svärfar

Vilka bilder! Vilken text! Be Johan skicka ett vykort till Gnosjö. Finns det toa? Hål i sanden o en stock över?Vilket gött äventyr ni är är på.

Ingen Montezumas hämnd? Kram från ett blåsigt, regningt +2 graders Sunnaryd! Sonja hälsar.

Maria fick lunginflammation på hemresan från Italy.

Sköt om varandra vilket jag tror ni gör!!"

2012-02-22 @ 19:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0