JULBAKET ÄR ÄNTLIGEN IGÅNG

 
En av de saker jag gillar mest med julen är att man plockar fram en hel repertoar med recept som man bara bakar just dessa veckor. Julsmakerna är så goda och går egentligen att variera in i oändligheten.
 
Under helgen jobbade jag på Hestraviken och där vankas det julbord dessa tider. Då jag aldrig varit någon fantast av rocky-road tidigare utan bara tyckt att de varit "smält choklad som stelnat igen blandat med massa saker" blev jag stormförtjust i dessa rocky-road-fudges som när chokladen stelnar ändå förblir mjuka.
 
Så smidiga att göra själv och enligt mig så mycket godare än de traditionella.
Hemligheten? Kodenserad mjölk..
 
// LINNEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0