FÖR ATT JAG KAN

 
 
Började dagen med 40 minuter cross på gymmet. Det är så otroligt skönt att komma dit strax innan sju på morgonen. Låsa upp dörren och träna i en näst intill tom lokal, titta på nyhetsmorgon medan man tränar och sen gå hem och äta en stabil frukost.
 
Tidiagre har det varit fruktansvärt svårt för mig att komma upp på morgonen när klockan ringer långt innan den behöver. De 150 metrarna till gymmet känns som ett berg och jag har inte kunnat hitta en enda anledning till att gå upp i mörkret. Men nu har jag ångrat mig.
 
Istället för att när klockan ringer bara tänka "Varför ska jag gå upp nu?" och sedan somna om har jag börjat fortsätta tänka. "Varför ska jag gå upp nu? -För att jag kan."
 
Alla kan inte. Vissa är sjuka, några är fattiga och en del vet inte ens att det finns gym dit människor går för att träna. Några har varit med om olyckor och blivit fångar i sina kroppar, andra har allt för dåliga erfarenheter från träning som gör att de grämer sig över att ens tänka tanken på att ta sig till ett gym.
 
Men inte jag. Jag kan. Varje dag kan jag göra något jag mår bra av. Och det ska jag ta vara på. Därför.
 
// LINNEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0